Comenius Project: Gender Role Inequalities

 

Στην πολυμερή αυτή σχολική δράση που υλοποιήθηκε κατά τα σχολικά έτη 2012-13 και 2013-14, συμμετείχαν 7 χώρες με συντονίστρια την Τουρκία. Ήταν μια εμπειρία από την οποία αποκομίσθηκαν πολλά οφέλη σε πολλαπλά επίπεδα για τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές που με οποιοδήποτε τρόπο συμμετείχαν. Από το σχολείο μας μετακινήθηκαν συνολικά 16 μαθητές και 15 καθηγητές.

ΤΟΥΡΚΙΑ- Άγκυρα (15-20/10/2012)

Ήταν η πρώτη συνάντηση του σχεδίου με σκοπό τη γνωριμία των συμμετεχόντων και τον αρχικό συντονισμό της δράσης. Έγινε παρουσίαση των σχολείων από τους εταίρους και η Ελλάδα για το σκοπό αυτό, έφτιαξε ένα βίντεο και μια παρουσίαση Prezzi, με τα οποία πρόβαλλε το σχολείο, την πόλη και την ευρύτερη περιοχή στους εταίρους. Επίσης προσδιορίστηκε το χρονοδιάγραμμα των κινητικοτήτων και συγκεκριμενοποιήθηκαν τα επιμέρους θέματα και δράσεις του σχεδίου.
Οι εταίροι παρακολούθησαν διδασκαλίες οι οποίες έδωσαν το έναυσμα για συζήτηση σχετικά με τις διαφορές και ομοιότητες των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών των εταίρων. Τέλος ξεναγήθηκαν στην Καππαδοκία και συγκεκριμένα στο Μουσείο Ανοιχτού Χώρου (Open Air Museum), την Υπόγεια πόλη (Underground city) και παρακολούθησαν μαθήματα παραδοσιακής αγγειοπλαστικής.

Μετακινήθηκαν ο διευθυντής του σχολείου Κεχαγιάς Κωνσταντίνος και οι καθηγήτριες Τηλαβερίδου Σόνια και Τσαβέλη Δάφνη.

Open Air Museum στην Καππαδοκία
Open Air Museum στην Καππαδοκία
Έξω από το σχολείο της Άγκυρας
Έξω από το σχολείο της Άγκυρας

 

ΙΣΠΑΝΙΑ- Μαγιόρκα (25-30/11/2012)

Έγινε παρουσίαση των εργασιών από όλες τις συμμετέχουσες χώρες με επιμέρους θέμα “Women in the past and in the present”. Η Ελλάδα παρουσίασε ένα βίντεο με συνεντεύξεις δύο γυναικών διαφορετικών ηλικιών οι οποίες απάντησαν σε ερωτήσεις μαθητών μας για το ρόλο τους στην οικογένεις, την εργασία και την κοινωνία παλαιότερα και τώρα.
Ανταλλάχθηκαν πληροφορίες μεταξύ των συμμετεχόντων μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με το ρόλο των γυναικών στο παρόν και το παρελθόν κάθε χώρας. Επίσης συζητήθηκε ο προγραμματισμός της επόμενης συνάντησης και η αξιολόγηση του προγράμματος μέχρι τότε.
Ακολούθησαν ξεναγήσεις σε διάφορα αξιοθέατα της περιοχής όπως Alfabia Gardens and Houses, La Cujarta, Καθεδρικός ναός, Παλάτι, Πανεπιστήμιο Τουριστικών Σπουδών καθώς και παρακολούθηση συναυλίας με μελωδίες του Σοπέν.

Μετακινήθηκαν ο μαθητής Μπεντούλα Γιούλιαν και η καθηγήτρια Τηλαβερίδου Σόνια.

Με τους μαθητές των άλλων χωρών
Με τους μαθητές των άλλων χωρών
Βόλτα στη Μαγιόρκα
Βόλτα στη Μαγιόρκα

 

 

 

 

 

 

 

ΙΤΑΛΙΑ- Ραγκούσα (18-23/02/2013)

Το θέμα πάνω στο οποίο εργάστηκαν και παρουσίασαν οι συμμετέχουσες χώρες ήταν “Biological differences between men and women”. Το σχολείο μας παρουσίασε ένα power point το οποίο επιμελήθηκαν οι μαθητές μας με την επίβλεψη των καθηγητών τους. Αφού πραγματοποίησαν συλλογή υλικού μέσω βιβλιογραφικής έρευνας και έρευνας στο διαδίκτυο, αποτύπωσαν τα ευρήματά τους σε διαφάνειες.
Στην συνάντηση της Ragusa, οι μαθητές όλων των χωρών παρακολούθησαν για δύο ημέρες μαθήματα του ημερήσιου προγράμματος του σχολείου υποδοχής. Η συνάντηση εργασίας περιελάμβανε φυσικά ανασκόπηση και αποτίμηση της πορείας του προγράμματος και σχεδιασμό των επόμενων δράσεων και κινητικοτήτων.
Οργανωμένες ξεναγήσεις για τη γνωριμία της περιοχής περιελάμβαναν επισκέψεις στις Συρακούσες και τα Ελληνικά αρχαιολογικά ευρήματα, τον Καθεδρικό Ναό, το Castello Maniace, το Donnafugata Castle, τη Marina di Ragusa, το Olive Oil Museum και το Liberty Museum.

Μετακινήθηκαν οι μαθήτριες: Καρακατσάνη Ανθή και Θωμαΐδου Μαρία συνοδευόμενες από τις καθηγήτριες: Νίκου Λίτσα και Γούλα Αθηνά.

Απαρτία.......στη Σικελία!
Απαρτία…….στη Σικελία!
Ελληνοϊσπανική φιλία.....
Ελληνοϊσπανική φιλία…..

 

 

 

 

 

 

 

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ- Λισσαβόνα (08-13/04/2013)

Το θέμα της 4ης συνάντησης ήταν “Gender roles in household and childcare”. Το σχολείο μας παρουσίασε ένα βίντεο με εικόνες που καταδείκνυαν πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή και των δύο γονέων στην ανατροφή των παιδιών. Ως “μουσικό χαλί” επιλέχθηκε το τραγούδι “?You gave me love, you gave me life , helped me find my better side?. Επίσης απαγγέλθηκε ένα ποίημα με τίτλο “Μητέρα” που έγραψε μαθήτριά μας.
Κάθε χώρα φύτεψε ένα δέντρο στο προαύλιο του σχολείου υποδοχής, στο οποίο έδωσε όνομα μιας γυναικείας προσωπικότητας. Η Ελλάδα, μετά από ψηφοφορία που διενεργήθηκε στο σχολείο μας, επέλεξε τη Μαρία Κάλλας.
Στη συνάντηση αυτή, την τελευταία της πρώτης χρονιάς υλοποίησης του σχεδίου, έγινε ενδιάμεση αξιολόγηση της έως τότε πορείας και σχεδιασμός για τις μελλοντικές δράσεις.
Το πρόγραμμα ξεναγήσεων περιελάμβανε επισκέψεις στον Καθεδρικό Ναό, το Κάστρο, το Belem Tower, το City Museum και το Jeronimos Monastery της πόλης, το δυτικότερο σημείο της Ευρώπης Cabo da Roca και τέλος την περιοχή Sintra και το πιο γνωστό παλάτι της Pena Palace. Μαθητές του σχολείου υποδοχής επιτέλεσαν ρόλο ξεναγών.

Μετακινήθηκαν οι μαθητές: Τσολάκογλου Μαρία, Πλέσκας Γιάννης, Γκοτζαμανίδου Ευστρατία και Ζάϊκου Ελένη καθώς και οι καθηγήτριες: Τηλεβερίδου Σόνια, Χατζηγεωργίου Μαρία και Καρυπίδου Βούλα.

Στο ατμοσφαιρικό παλάτι της Sintra
Στο ατμοσφαιρικό Pena Palace στη Sintra
Στο σχολείο που μας φιλοξένησε

 

 

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ-Ντιμίτροβγκραντ (06-10/10/2013)

Στην πρώτη συνάντηση της δεύτερης χρονιάς της δράσης, ασχοληθήκαμε με το θέμα “Gender Roles in Workplace”. Η εργασία μας περιελάμβανε τη δημιουργία ενός booklet με κόμικς σχετικά με τις διαφορές των δύο φύλων στο χώρο εργασίας καθώς επίσης και την παρουσίαση αυτών με Emaze. Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα στο Δημαρχιακό μέγαρο της πόλης παρουσία του Δημάρχου και εκεί μοιράστηκε σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες το booklet που δημιουργήσαμε.
Στη συνάντηση έγινε περιήγηση στους χώρους του σχολείου και οι φιλοξενούμενοι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα της επιλογής τους. Επίσης καθορίστηκε το χρονοδιάγραμμα των κινητικοτήτων της χρονιάς.
Οι οικοδεσπότες, μας ξενάγησαν στα πιο αξιόλογα μνημεία και αξιοθέατα των πόλεων Haskovo, Φιλιππούπολη και στην πρωτεύουσα της χώρας, Σόφια. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής: The monument of the Holy Mother of God (Haskovo), Antique Theater (Φιλιππούπολη), Βουλή και Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Σόφια).

Μετακινήθηκαν οι μαθητές: Πισμισάκη Λίτσα, Τζούμπα Αγλαΐα, Ατματζίδου Παρθένα και Δήμου Μίλτος τους οποίους συνόδευσαν οι καθηγήτριες: Τσαβέλη Δάφνη, Τσακπίνη Θωμαή και Χατζηγεωργίου Μαρία.

Παρουσίαση της εργασίας μας
Παρουσίαση της εργασίας μας

 

Στη Φιλιππούπολη
Στη Φιλιππούπολη

 

ΕΛΛΑΔΑ- Γιαννιτσά (16-21/02/2014)

Το σχολείο μας είχε τη χαρά να οργανώσει την πολυπληθέστερη συνάντηση. Το θέμα πάνω στο οποίο παρουσιάστηκαν οι εργασίες των εταίρων ήταν “Gender Role Inequalities in Society”. Οι μαθητές μας συνέθεσαν ένα τραγούδι με δικούς τους στίχους που αναδύκνειε την αλληλεξάρτηση ανδρών και γυναικών στην κοινωνία. Το παρουσίασαν με ένα ντουέτο (κιθάρα και γυναικεία φωνή) ενώ ταυτόχρονα προβάλλονταν ένα βιντεοκλιπ που γύρισαν για το σκοπό αυτό. Οι σύλλογοι Γονέων και Καθηγητών επιβεβαίωσαν την ιδιαιτερότηα της ελληνικής φιλοξενίας μαγειρεύοντας τοπικά φαγητά για τους φιλοξενούμενους, μοιράζοντας δώρα, οργανώνοντας πάρτυ κ.ά.

Οι ξεναγήσεις που οργανώσαμε περιελάμβαναν τα τοπικά οθωμανικά μνημεία, τα Μουσεία Βεργίνας και Πέλλας, τους Καταρράκτες και την παλιά πόλη της Έδεσσας και περιήγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης.

Αξέχαστες εμπειρίες.....
Στους καταρράκτες της Έδεσσας
Στον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης
Στον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης

 

 

 

 

 

 

 

ΡΟΥΜΑΝΙΑ- Ταργκόβιστε (04-09/05/2014)

Στην τελευταία αυτή συνάντηση της δράσης, παρουσιάστηκαν οι εθνικές αξιολογήσεις οι οποίες προέκυψαν από ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από τους εμπλεκόμενους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Το σχολείο μας παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας με power point που περιελάμβανε συνοπτικά γραφήματα.
Η γενική διαπίστωση ήταν ότι το σύνολο των εμπλεκομένων θεώρησε επιτυχή την οργάνωση και υλοποίηση του σχεδίου. Επιπλέον, τα οφέλη που προέκυψαν κρίθηκαν σημαντικά και έθεσαν βάσεις για περαιτέρω εμπλοκή σε ανάλογα προγράμματα.
Οι ξεναγήσεις, εκτός από την καθιερωμένη περιήγηση στους χώρους του σχολείου, περιελάμβαναν και τις εξής τοποθεσίες και αξιοθέατα: Chindia Tower, Princely Court, Bran Castle (γνωστό ως Κάστρο του Δράκουλα), το παλάτι και την μαύρη εκκλησία στην πόλη Sinaia καθώς επίσης και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πρωτεύουσας της χώρας, Βουκουρέστι.

Μετακινήθηκαν οι μαθητές: Μπαλλής Πέτρος, Βοϊτσίδης Δημήτρης, Παπαφώτη Άννα, Γρηγοριάδου Χρυσή και Στογιαννίδου Ελένη. Μαζί τους ήταν οι καθηγήτριες: Χατζηγεωργίου Μαρία, Τσακπίνη Θωμάη και Τσαβέλη Δάφνη.

Στο πανέμορφο παλάτι της Sinaia
Στο πανέμορφο παλάτι της Sinaia
Στο Δημαρχείο της πόλης
Στο Δημαρχείο της πόλης

Αφήστε μια απάντηση