Οι Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσα από απλές εφαρμογές / κατασκευές

Στα πλάισια της Ερευνητικής Εργασίας της Ά τάξης, του Β’ Τετραμήνου της Σχολικής χρονιάς 2013 / 2014, οι μαθητές του τμήματος Project P4 ασχολήθηκαν και ερεύνησαν τo θέμα με τίτλο ” Η Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσα από απλές εφαρμογές / κατασκευές “.

Ο σκοπός της εργασίας ήταν να αναζητήσουν και να μάθουν οι μαθητές τον ορισμό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ποιες είναι οι εφαρμογές και οι χρήσεις της στην σημερινή εποχή. Να ασχοληθούν με ένα αντικείμενο επίκαιρο και πολλά υποσχόμενο στο μέλλον. Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης αυτών των μορφών ενέργειας σε μια εποχή απαίτησης απαλλαγής από τους ρυπογόνους και ακριβούς υδρογονάνθρακες. Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές των Α.Π.Ε γενικότερα. Επίσης μέσω της διεπιστημονικής προσέγγισης του θέματος να αναπτύσσουν την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά επιστημονικά και τεχνολογικά πεδία. Για αυτό τον σκοπό αναζήτησαν σε θεωρητικό επίπεδο πληροφορίες από το διαδίκτυο, την βιβλιογραφία, κτλ. Χωρίστηκαν σε ομάδες, ανέλαβαν ένα υποθέμα κάθε μια ομάδα, συγκέντρωσαν έπειτα  τις πληροφορίες τους , τις επεξεργάστηκαν, τις κατέταξαν, τις συνέταξαν και τέλος τις παρουσίασαν σε powerpoint στους συμμαθητές τους.

Στο πρακτικό επίπεδο κατασκεύασαν ένα ανάπτυγμα με δύο (2) βασικές μορφές των Α.Π.Ε. Την Ηλιακή (φωτοβολταϊκή) και την Αιολική. Ως χρησιμοποιούμενα εξαρτήματα αυτές ήταν ένα μικρό φωτοβολταϊκό κύτταρο και μια μικρή ηλεκτρική μηχανή συνδεδεμένη με πτερύγια (το αιολικό κομμάτι του αναπτύγματος αλλά σε μορφή παρουσίασης μόνο). Κατασκεύασαν επίσης από χαρτόνι ένα μικρό οίκημα όπου τοποθέτησαν την καλωδίωση, μια φωτοεκπέμπουσα δίοδο (LED) για φωτισμό, ένα φωτοβολταϊκό κύταρρο στην σκεπή, ένα βολτόμετρο, και μιά ηλεκτρική μηχανή επίσης στην σκεπή του οικήματος . Προκειμένου να προσομειώσουν την λειτουργία και τών δύο Α.Π.Ε οι μαθητές σύνδεσαν απ’ ευθείας την ηλεκτρική μηχανή με το φωτοβολταϊκό. Έτσι το φωτοβολταϊκό τροφοδότησε με τάση την ηλεκτρική μηχανή, το LED και το βολτόμετρο (όργανο μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης). Η ηλεκτρική μηχανή άρχισε να περιστρέφεται και μαζί με αυτήν και τα πτερύγια που ήταν προσαρμοσμένα πάνω στον άξονα της, προσομοιώνοντας έτσι την λειτουργία μιάς ανεμογεννήτριας.  Στο τέλος της θεωρητικής παρουσίασης έγινε και επίδειξη του αναπτύγματος των Α.Π.Ε στην Ά Τάξη του Σχολείου.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός ήταν ο κ. Γρηγοριάδης Αθανάσιος

Γ.Α

DSC01080
Κατασκευή του οικήματος
DSC01087
Τα υλικά και εργαλεία
DSC01095
Η καλωδίωση του οικήματος
DSC01099
Τοποθέτηση υλικών και σύνδεση με την καλωδίωση
DSC01103
Λίγο πριν την ολοκλήρωση
DSC01116
Το φωτοβολταϊκό κύταρρο
DSC01118
Η ηλεκτρική μηχανή και τα πτερύγια
DSC01123
Το ανάπτυγμα των Α.Π.Ε στην τελική του μορφή
DSC01122
Το ανάπτυγμα των Α.Π.Ε στην τελική του μορφή
DSC01121
Το ανάπτυγμα των Α.Π.Ε στην τελική του μορφή
DSC01207
Κατά την διάρκεια της τελικής παρουσίασης (powerpoint) των μαθητών του τμήματος στην Ά Τάξη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC01203
Κατά την διάρκεια της τελικής παρουσίασης (powerpoint) των μαθητών του τμήματος στην Ά Τάξη

Αφήστε μια απάντηση